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Film-Archiv

JUNGS BLEIBEN JUNGS
Eine Komödie von Riad Sattouf
Mit Vincent Lacoste, Noémie Lvovsky, Anthony Sonigo, Alice Trémolière
Frankreich 2009 · 90 Minuten · 35 mm · 1:1,85 · S.RD
Ab 1. Juli 2010 im Kino!
Publikumsseite: www.JungsbleibenJungs.de
Jetzt in diesen Kinos zu sehen: www.kino.de
Hervé ist ein ganz gewöhnlicher Vierzehnjähriger, der von seiner Libido gebeutelt allein mit seiner aufreizend verständnisvollen Mutter lebt. Zusammen mit seinem besten Freund Camel hat er nur ein Ziel: endlich ein Mädel aufreissen!
Jungs bleiben Jungs
César
für Besten Debütfilm
Lumières für Vincent Lacoste und Anthony Sonigo
als Beste Nachwuchsdarsteller
Doch alle ihre Annäherungsversuche scheitern schmählich - bis ausgerechnet Aurore, eine der Schönsten seiner Schule, Hervé mit ihrer Gunst beglückt. Hervé weiss fortan nicht mehr, wie ihm geschieht. Er wäre wie alle Jungs gern schon ein Mann, aber der Weg dahin ist mit exquisiten Peinlichkeiten gepflastert, grausam für ihn und unverschämt komisch für jeden, der es hinter sich gebracht hat ...
Jungs bleiben Jungs
1 Million Zuschauer sahen in Frankreich das preisgekrönte Debüt des berühmten Comic-Zeichners Riad Sattouf. Um authentisch zu sein, hat er alle Rollen mit echten Schülern besetzt. Vincent Lacoste und Anthony Sonigo als beste Freunde machten ihre Sache so gut, dass sie mit Lumières für Beste Nachwuchsdarsteller ausgezeichnet wurden.
Fremdschämen für Fortgeschrittene - ein Feuerwerk von Gags, bei dem kein Auge trocken bleibt!


FILMTRAILER
Jungs bleiben Jungs
Filmtrailer ansehen und downloaden


1 Million Zuschauer in Frankreich
Deutsche Premiere auf den Hofer Filmtagen
Jungs bleiben Jungs

INTERNATIONALE PRESSESTIMMEN
French cinema has a new coming-of-age classic. One of the ten best films of the year!
TIME OUT SYDNEY
Marvellous! One of the most astutely observed films about teenagers I've ever seen.
LIMELIGHT MAGAZINE
Hip, rowdy, authentic, keenly observed - presents the highs and lows of kidulthood with excitement, humour, energy and embarrassment. This cool, anachronistic euro vision graduates with flying colours!
EMPIRE MAGAZINE
A fresh, sincere and bitingly funny comedy, a winning debut that makes for big laughs in any language!
FILMINK
Humour that's so wrong, but OH SO RIGHT!
GQ
Smart and raunchy… Funny because it rings true, in any language!
THE HOLLY-WOOD REPORTER
What ultimately distinguishes THE FRENCH KISSERS from other contemporary fare is its considerable charm coupled with a lingering sense of innocence… and therein lies the delight of the film. THE FRENCH KISSERS will leave you laughing!
PARISUPDATE.COM
A Gallic American Pie without the sugary taste, The French Kissers serves up slices of male teenage life in all its awkwardness, ugliness, and sexual desperation. Hervé (Vincent Lacoste), 14, has fallen into the geek caste at his local school. Afflicted with braces and acne, tormented by the cool kids and erotic urges, he swaps lingerie catalogues with his heavy-metal freak friend Camel (Anthony Soningo) and fantasises about girls. Hervé gets no relief at home: his high-spirted mother (Noémie Lvovsky) finds it hilarious to embarrass him, teasing him about his mas-turbating, buying tampons in front of him, even following him into a house party to which she has driven him.
Then one of the popular girls, Aurore (Alice Tremoilieres), takes a shine to Hervé. And of course, he can't quite believe it at first - the flipside of teen sex mania being the utter fear of females. Will she let him sleep with her? Will her sophisticated friends accept him? What rumours will make their way around the schoolyard? And how will Hervé stuff it up - the stuffing up of teenage first-love being a universal given? The French Kissers puts glorious lie to the assumption that the French are all born with their savoir faire perfectly in place.
This is the painfully funny debut film of Riad Sattouf, who has written several graphic novels about adolescence. A massive hit in France, the film catalogues the difficulties of puberty so accurately that it makes you wonder how teenagers even get through the day, what with bully-ing, humiliation, moodswings and unwanted erections. (You also wonder how their poor teach-ers put up with them - and as the film suggests, some, tragically, can't.) Sattouf's eye for authen-tic and sordid details is unflinching: a curious eye that opens during a kiss; a urination malfunc-tion; practice pashing on a mirror; the use of socks as a receptacle for semen; and the blind cal-lousness of which 14 year olds are capable.
Sattouf deliberately sought ugly ducklings from Paris schools in his casting process and the per-formances by these first-time actors are all wonderfully natural. Lacoste in particular, with his unforced deadpan presence, is a real find. French cinema has a new coming-of-age classic to go alongside Au Revoir les Enfants and The 400 Blows (you could almost call it The 400 Wanks). Wondering what to go see among the rush of Boxing Day releases? This one's the pick.
Nick Dent, TIME OUT SYDNEY